قرارداد حفظ محرمانگی و عدم افشای اطلاعات

این وبلاگ به منظور اطلاع رسانی در خصوص قرارداد حفظ محرمانگی و عدم افشای اطلاعات NDA ایجاد شده

قرارداد حفظ محرمانگی و عدم افشای اطلاعات

این وبلاگ به منظور اطلاع رسانی در خصوص قرارداد حفظ محرمانگی و عدم افشای اطلاعات NDA ایجاد شده

اطلاعات در مورد انواع قرارداد NDA و فرمت پیمان نامه عدم افشای اطلاعات که بین افراد مختلف به منظور محافظت از اطلاعات و اسرار تجاری بسته و منعقد می شود.
در این وبلاگ در مورد انواع قرارداد NDA و آیتم های لازم برای درج در فرمت قرارداد عدم افشای اطلاعات و اسرار تجاری و همچنین نمونه قرارداد و تمپلیت قرارداد است.

  • ۰
  • ۰

مخفی نگه داشتن اطلاعات حساس در تجارت ، مانند فرآیندهای تخصصی ، لیست های مشتری و اسرار تجاری می تواند تفاوت بین بقا یا سقوط یک تجارت را تعیین کند.

در طول سال ها ، بسیاری از مشاغل مجبور شده اند راه هایی را برای محافظت از اطلاعات تجاری و اسرار محرمانه و اختصاصی خود ، اسرار تجاری و سایر اطلاعات محرمانه نه تنها از رقبا بلکه از عموم مردم بسازند.

برخی از مشاغل مانند Coca-Cola و KFC موفق به حفظ اسرار تجاری خود برای 100 سال یا بیشتر می شوند. چگونه آنها این کار را انجام می دهند؟

یکی از ابزارهای متداول ، توافق نامه عدم افشای (NDA) است که به عنوان توافق محرمانه یا تجارت محرمانه نیز شناخته می شود.

NDA یک قرارداد قانونی است که به طرفین نیاز دارد تا محرمانه را برای مدت زمانی مشخص حفظ کنند.

طرفین باید تصمیم بگیرند که چه چیزی محرمانه تلقی شود و چه چیزی نیست. محرمانه بودن می تواند به اسناد ، طرح ها ، طرح ها ، تجزیه و تحلیل ها ، کدهای منبع ، برنامه های بازاریابی ، فرآیندهای تولید و رویه های فنی گسترش یابد.

این توافق نامه ها می توانند یک طرفه باشند که فقط یک طرف اطلاعات محرمانه ("حزب افشای") را به طرف دیگر ("حزب دریافت کننده") فاش کند یا می تواند متقابل باشد ، در جایی که هر دو طرف افشای افشاگری کنند و موظفند افشای یکدیگر را مخفی نگه دارند. مگر اینکه اجازه انجام کار دیگری داده شود.

NDA نه تنها در صورت بروز نقض ، می تواند راه حل های پولی را ارائه دهد ، بلکه مهمتر از آن ، امدادرسانی را برای جلوگیری از بروز هرگونه نقض بیشتر فراهم می کند.

از آنجا که این توافق نامه ها نقش مهمی در محافظت از آینده یک شرکت دارند ، مهم است که ساخت بندها را در NDA جدی بگیرید. ترجیحاً همیشه با یک وکیل مشورت کنید تا در رسیدن به اهداف خود به شما کمک کند.

در زیر چند اشتباه مهم در هزینه وجود دارد که می تواند باعث عدم اعتبار NDA شما شود.

1. تعریف بسیار گسترده محرمانگی

اگرچه ممکن است تعریف همه اطلاعاتی که شما برای طرف گیرنده فاش می کنید به عنوان محرمانه باشد ، وسوسه انگیز است ، اما از استفاده از بند کلیه ای خودداری کنید. درعوض ، محرمانه بودن را به اطلاعاتی که برای مخفی نگه داشتن اطلاعات لازم است محدود کنید.

به عنوان نمونه ، در شرکت تریلر لیزینگ در مقابل همکاران تجاری Corp ، یک دادگاه فدرال ایلینویز از اجرای NDA امتناع ورزید که در آن تعریف "محرمانه" به دلیل عدم محدودیت های جغرافیایی تعریف شده بسیار گسترده در نظر گرفته شود.

برای جلوگیری از بروز چنین مشکلات ، باید اطمینان حاصل کنید که همه اطلاعات محرمانه باید با عنوان "محرمانه" علامت گذاری شوند.

در صورت وجود هرگونه اسرار تجاری ، این موارد باید متفاوت با عنوان "راز تجارت" مشخص شود زیرا قانون با اطلاعات غیر محرمانه و اسرار تجاری متفاوت رفتار می کند. یک تفاوت مهم در این است که پذیرفتن اسرار تجاری به طور نامحدود ماندگار است.

2. اشخاص اشتباه در قرارداد محرمانگی

به راحتی می توان فرض کرد که شما یک حزب صحیح را در NDA دریافت کرده اید ، اما همیشه بررسی این که نام شما درستی است ، همیشه مهم است.

حتی موارد ساده مانند فراموش کردن کلمه "محدود" یا اشتباه غلط کردن نام شرکت ، می تواند عواقب فاجعه آمیز داشته باشد.

برای شروع ، برخی از شرکت ها دارای نام های حقوقی و تجاری متفاوتی هستند (همچنین به عنوان یک نام تجاری نیز شناخته می شوند).

یک نام قانونی نامی است که نهاد هنگام ثبت نام آن به عنوان شغل ، اسناد رسمی رسمی را امضا می کند و هنگامی که باید با فرایندهای دولتی مقابله کند از آن استفاده می کند.

این نام معمولاً در اسناد مؤسس ادغام مانند مقالات تشکیل یا سازمان (آمریکا) ، تفاهم نامه انجمن (انگلیس) و مقالات اختلاط (کانادا) ذکر شده است.

از طرف دیگر نام تجاری نامی است که نهاد از آن برای تبلیغات و فروش استفاده می کند و در آن تجارت خود را با مردم انجام می دهد.

بعضی اوقات ممکن است یک نهاد دارای نام قانونی و تجاری یکسان باشد اما همچنین ممکن است نامهای حقوقی و تجاری کاملاً متفاوت باشد.

برای افزودن به این سردرگمی ، مگر اینکه یک نهاد از نام تجاری خود علامت تجاری بگذارد ، هیچ گونه حمایت قانونی برای جلوگیری از استفاده از سایر نام های تجاری دقیقاً همان تجارت وجود نخواهد داشت.

برای اطمینان از اینکه طرف صحیحی در NDA دارید ، نام حقوقی و تجاری آن و همچنین آدرس تجاری آن را ذکر کنید.

 

3. دامنه بسیار وسیع ، غیر منطقی یا پرخطر است

هیچ چیز نیست که دادگاهها بیش از این که توافق نامه ای را غیرقابل منطقی و یا غیرقانونی و غیرقابل رقابت انجام دهند ، لذت ببرند.

درباره آنچه که اطلاعات محرمانه یا غیر محرمانه می دانید ، بسیار خاص باشید و NDA خود را بیش از حد محدود نکنید ، به خصوص هنگامی که رفتارهای آینده شخص دریافت کننده را پس از خاتمه روابط تجاری خود بپوشانید.

نمونه ای از رفتار غیر معقول می تواند خواستار آن باشد که محرمانه به طور نامحدود حفظ شود وقتی راز آن را ضمانت نمی کند یا به کارمندان اجازه نمی دهد تا در همان صنعت (با استفاده از توافق های غیر رقابتی) اشتغال کسب کنند.

برای NDA که بیش از حد غیر منطقی است ، دادگاهها می توانند توافق نامه را باطل اعلام کنند یا بندهایی را که خیلی پرخطر هستند ، لغو کنند.

در Lasership ، Inc. در مقابل واتسون ، دادگاه در ویرجینیا حکم داد که NDA غیرقابل اجرا است زیرا مقرراتی که کارمند را از اشتراک گذاشتن اطلاعات در مورد کارفرما متوقف می کند ، بسیار گسترده بود. اطلاعاتی را که محرمانه نبودند و همچنین مستلزم استفاده از این مقررات برای بقیه عمر خود را پوشش می داد ، پوشش می داد.

برای جلوگیری از عدم انعقاد NDA به دلیل گسترده بودن آن ، می توانید زمینه توافق نامه و شرایط آن را فراهم کنید.

4- اطلاعات ارائه شده توسط شخص ثالث

NDA همچنین در صورت عدم پذیرش اطلاعات محرمانه از طریق افشای شما ، بلکه از طریق شخص ثالث کاملاً جداگانه ، می تواند NDA را باطل کند.

به عنوان مثال ، اگر طرف گیرنده اطلاعات محرمانه را از طریق تأمین کننده مستقلی بدون هیچ گونه ارتباطی با شما دریافت کند ، شما نمی توانید در NDA خود بخواهید که طرف گیرنده آن اطلاعات را محرمانه نگه دارد.

5- اطلاعات قبلاً توسط دریافت کننده یا در حوزه عمومی شناخته شده است

هدف اصلی NDA حفظ اطلاعات محرمانه است.

با این حال ، اگر بدون هیچ گونه نقص و تقصیری از طرف گیرنده ، اطلاعات محرمانه به دانش عمومی تبدیل شود ، آن بخش از اطلاعات دیگر محرمانه تلقی نمی شوند.

به عنوان مثال ، اگر اطلاعات شما توسط یکی از کارمندان خود به حوزه عمومی کشیده شود ، شما نمی توانید NDA را که همان اطلاعات فاش شده علیه طرف دریافت کننده است پوشش دهد.

به عنوان نمونه دیگر ، اگر با 10 تأمین کننده برخورد کرده اید و از 9 تأمین کننده خود خواسته اید NDA های خود را امضا کنید ، اما از این کار با آخرین تهیه کننده چشم پوشی کرده اید و وی اطلاعات محرمانه شما را به اطلاع مردم رسانده است ، کلیه NDA های قبلی با 9 تامین کننده قبلی. اکنون نامعتبر است.

6. طرف گیرنده موفق شده است که اطلاعات را بطور مستقل توسعه دهد

اغلب اوقات ، شما ممکن است همکاری کنید با یک طرف پذیرنده که در همان خط کاری است که شما انجام می دهید.

به عنوان مثال ، اگر یک شرکت نرم افزاری بودید ، ممکن است تصمیم بگیرید که با یک شرکت نرم افزاری دیگری همکاری کنید. این احتمال وجود دارد که دیگر شرکت نرم افزاری قبل از همکاری شما ، اکتشافات خود را انجام دهد.

در این حالت ، اطلاعات محرمانه ای که شرکت نرم افزاری به طور مستقل تولید کرده است ، نمی تواند جزئی از NDA باشد ، حتی اگر شبیه به شما باشد و شما نمی توانید برای آن بخش خاص از اطلاعات ادعا کنید.

7. افشای قبل از NDA

بسیار مراقب باشید قبل از اینکه طرف دریافت کننده امضا NDA را به طور رسمی از اطلاعات محرمانه افشا نکند.

در غیر این صورت ، شما افشای افشاگری های خود را انجام می دهید زیرا طرف گیرنده می تواند استدلال کند که او یا محرمانه بودن اطلاعاتی که قبل از امضای NDA فاش شده ، توافق نکرده است.

8- امضاء شده توسط شخصی که اختیار و اختیار کافی نداشته باشد

اشتباه دیگری که به طور بالقوه می تواند NDA را باطل کند ، امضای آن توسط کسی است که دارای اختیار و اختیار کافی برای پیوند طرف دریافت کننده نیست.

این امر می تواند در صورتی اتفاق بیفتد که امضای نماینده شرکت بدون مجوز اجرای قراردادها انجام شود.

یا در مورد مشارکت بگویید ، همه شرکاء موظف هستند در چنین تصمیمات پیمانکاری توافق کنند ، اما شما فقط امضای یک شریک را بدست آورده اید.

به طور معمول ، شرکت ها اسناد و مدارکی مانند صورتجلسه های سازمانی ، آئین نامه یا موافقت نامه های عملیاتی (ایالات متحده) یا اساسنامه (انگلیس) را تأسیس می کنند که به هیئت مدیره اختیار می دهند تا افسران شرکت را برای انجام وظایف روزمره مانند امضای قراردادها از طرف منعقد کند. از شرکت.

ممکن است بخواهید برای تأیید هویت مأمورانی که می توانند از طرف شرکت امضا کنند ، یک نسخه از "گواهی فعالیت" ، همچنین به عنوان "ثبت مدیر" یا یک سند معادل از طرف گیرنده شناخته شده درخواست کنید.

از طرف دیگر ، می توانید تأیید کتبی را از طریق ایمیل یا فکس از طرف مشارکت یا شرکت درخواست کنید تا تأیید کنید که شخصی که قصد دارد امضای NDA را داشته باشد ، شخصی است که وی می گوید آنها هستند و از نظر قانونی مجاز به ورود به چنین NDA با شما هستند.

9. صلاحیت بد

ممکن است کشورها و کشورهای مختلف با NDA ها بسیار متفاوت رفتار کنند. همیشه روشن کنید که کدام حوزه قضایی می خواهید در مورد توافق نامه اعمال کنید.

علاوه بر این ، اگرچه این امر لزوماً نمی تواند NDA را باطل کند ، اما عامل مهم دیگری که باید در نظر گرفته شود امکان سنجی و سهولت در اجرای توافق نامه است.

اگر با طرف دیگری کار کرده اید که در نیمه کار در آن طرف جهان قرار دارد ، ممکن است محاکمه و اجرای NDA در دادگاه خارجی تحت قوانین خارجی و رویه های قانونی خارجی بسیار دشوار باشد.

10. محدود کردن دسترسی به اطلاعات محرمانه

اگر در مورد چگونگی حفظ اطلاعات محرمانه خود بی احتیاط باشید ، رویه های حق بیمه را انجام داده و هیچ تلاشی برای محدود کردن دسترسی به آن انجام نمی دهید ، ممکن است اطلاعات محرمانه "وضعیت محرمانه" خود را از دست داده و هر NDA که از آن اطلاعات محافظت می کند ، تلقی می شود. بی اعتبار.

به عنوان مثال ، به همه کارمندان خود اجازه یا بدون مجوز یا NDA اجازه دسترسی به اطلاعات را می دهد. اطلاعات محرمانه باید با دقت بیشتری نسبت به اطلاعات تجاری عادی رفتار شود.

رویه ها ممکن است شامل عدم امکان انجام فتوکپی ها بدون مجوز و اصرار بر نگه داشتن اطلاعات در مکانی امن باشد که فقط توسط افراد دارای مجوز برای انجام این کار دسترسی داشته باشند.

11. عدم ارائه راهنمایی در صورت افشای اجباری

مواردی وجود داشته است که به برخی از احزاب مانند دولت حق داده شده است که یک طرف گیرنده را وادار به افشای اطلاعات محرمانه کند.

نمونه ای از چنین حادثه ای در سال 2011 در جریان تحقیقات دولت ایالات متحده از ویکی لیکس و یکی از داوطلبان آن جیکوب اپلباوم اتفاق افتاد.

در چنین مواردی ، افشای اجباری می تواند حفاظت از NDA را باطل کند.

اگرچه طرف گیرنده شما ممکن است نتواند در برابر دستور دادگاه برای افشای اطلاعات مقاومت کند ، شما حداقل باید درخواست کنید که طرف گیرنده نسبت به این دستور به شما اطلاع دهد تا بتواند در جستجوی راه حل های محافظت قانونی باشد.

همانطور که مشاهده می کنید ، تله های بسیاری وجود دارد که NDA را برای حزب افشای ناخواسته بی اعتبار می کند.

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی