قرارداد حفظ محرمانگی و عدم افشای اطلاعات

این وبلاگ به منظور اطلاع رسانی در خصوص قرارداد حفظ محرمانگی و عدم افشای اطلاعات NDA ایجاد شده

قرارداد حفظ محرمانگی و عدم افشای اطلاعات

این وبلاگ به منظور اطلاع رسانی در خصوص قرارداد حفظ محرمانگی و عدم افشای اطلاعات NDA ایجاد شده

اطلاعات در مورد انواع قرارداد NDA و فرمت پیمان نامه عدم افشای اطلاعات که بین افراد مختلف به منظور محافظت از اطلاعات و اسرار تجاری بسته و منعقد می شود.
در این وبلاگ در مورد انواع قرارداد NDA و آیتم های لازم برای درج در فرمت قرارداد عدم افشای اطلاعات و اسرار تجاری و همچنین نمونه قرارداد و تمپلیت قرارداد است.

  • ۰
  • ۰

توافق نامه عدم افشای (NDA) چیست؟
توافق نامه عدم افشای یک قرارداد قانونی است که رابطه محرمانه را برقرار می کند. طرف یا طرفهایی که توافق نامه را امضا می کنند موافقت می کنند که اطلاعات حساسی که ممکن است بدست آورند در دسترس دیگران قرار نمی گیرد.


توافق نامه های عدم افشای مشترک Non-disclousure Agreement برای مشاغل مذاکره با مشاغل دیگر متداول است. یک قرارداد عدم افشا اطلاعات یا حفظ محرمانگی به طرفین اجازه می دهد بدون ترس از اینکه به دست رقبا تمام شود ، اطلاعات حساس را به اشتراک بگذارند. در این حالت ، ممکن است توافق نامه عدم افشای متقابل خوانده شود.

اطلاعات کلیدی در مورد NDA

  • NDA یک رابطه محرمانه بین دو یا چند طرف را تأیید می کند و از اطلاعاتی که درمورد افشاگری با افراد خارجی به اشتراک می گذارند محافظت می کند.
  • NDA قبل از بحث بین مشاغل در مورد سرمایه گذاری های مشترک بالقوه مشترک است.
  • کارمندان معمولاً برای محافظت از اطلاعات محرمانه کارفرمایان ، ملزم به امضای NDA ها هستند.

توافق محرمانگی غیر متقابل

در صورت دسترسی به اطلاعات حساس درباره شرکت ، این توافق نامه ها اغلب در مورد کارمندان جدید نیز ضروری است. در چنین مواردی ، کارمند تنها طرفی است که توافق نامه را امضا می کند.

NDA همچنین ممکن است به توافق محرمانه گفته شود.

درک قرارداد NDA

NDA در موقعیت های متنوعی از یک هدف استفاده می کند.

NDA معمولاً وقتی دو شرکت در مورد مشاغل مشترک بحث و گفتگو می کنند اما می خواهند از منافع خود و جزئیات هرگونه معاملات بالقوه محافظت کنند مورد نیاز است. در این حالت ، زبان NDA از درگیر شدن همه اطلاعات مربوط به هرگونه فرآیند تجاری یا برنامه های طرف یا طرفهای دیگر منع می شود.

در صورتی که کارمند به اطلاعات حساس در مورد شرکت دسترسی داشته باشد ، برخی از شرکت ها نیز ملزم به کارکنان جدید هستند که NDA را امضا کنند.

NDAs معمولاً قبل از بحث و گفتگو بین شرکتی که به دنبال تأمین بودجه و سرمایه گذاران بالقوه است ، استفاده می شود. در چنین مواردی ، NDA به معنای جلوگیری از دستیابی رقبا به اسرار تجاری یا برنامه های تجاری خود است.

مخفی نگه داشتن برنامه ها

در کلیه موارد فوق ، اطلاعاتی که محافظت می شوند می تواند شامل یک استراتژی بازاریابی و برنامه فروش ، مشتریان بالقوه ، یک فرایند تولید یا نرم افزار اختصاصی باشد.

اگر NDA توسط یک طرف نقض شود ، طرف مقابل می تواند برای جلوگیری از افشای اطلاعات بیشتر به دنبال دادگاه اقدام کند و می تواند از طرف متخلف برای خسارت های پولی شکایت کند.

چه چیزی را در یک NDA گنجانید

NDA ها ممکن است به هر میزان سفارشی سازی شوند اما شش عنصر اصلی وجود دارد که ضروری تلقی می شوند:

  • اسامی طرفین توافق نامه
  • تعریفی از آنچه در این مورد اطلاعات محرمانه را تشکیل می دهد
  • هر گونه محرومیت از محرمانه بودن
  • بیانیه ای از کاربردهای مناسب اطلاعاتی که باید فاش شود
  • دوره های زمانی
  • مقررات متفرقه

تعریف مقررات متفرقه

آخرین مورد "متفرقه" ممکن است جزئیاتی مانند قانون ایالتی یا قوانینی را که در مورد توافقنامه اعمال می شود را پوشش دهد و کدام یک از طرفین در صورت بروز اختلاف ، هزینه های وکالت را پرداخت می کنند.

الگوهای توافق نامه های عدم افشای اطلاعات و نمونه های توافق نامه های استاندارد از تعدادی از وب سایت های قانونی موجود است.

توافق نامه افشای اطلاعات

به طور فزاینده ، از افراد خواسته می شود که خلاف توافق نامه عدم افشای اطلاعات را امضا کنند. به عنوان مثال ، یک پزشک ممکن است از بیمار بخواهد توافق نامه را امضا کند که اطلاعات پزشکی بیمار با یک بیمه گر به اشتراک گذاشته شود.

توافق نامه منع افشای اطلاعات تجاری

از شما خواسته شده است که قبلاً راز را حفظ کنید ، و ممکن است لبهایتان را از احترام هر کس که در امتداد اطلاعات خصوصی گذر کرده است ، محصور نگه داشته باشید. یک توافق نامه محرمانه بودن ، که همچنین به آن توافق نامه عدم کشف یا NDA گفته می شود ، مفهوم راز نگه داشتن را بیشتر می کند. این قرارداد یک حق قانونی برای حفظ حریم خصوصی ایجاد می کند و کسانی را که موافقت می کنند هرگونه اطلاعات مشخص را مخفیانه یا امن نگه دارند ، مجبور می کند.

NDA ها در بسیاری از محیط های تجاری نسبتاً متداول هستند ، زیرا یکی از مطمئن ترین راه ها برای محافظت از اسرار تجاری و سایر اطلاعات محرمانه را که باید در زیر بسته نگه داشته شوند ارائه می دهند. اطلاعاتی که معمولاً توسط NDA محافظت می شود شامل برنامه ریزی برای یک محصول جدید ، اطلاعات مشتری ، برنامه های فروش و بازاریابی یا یک فرایند تولید منحصر به فرد است. استفاده از توافق نامه عدم توقیف بدان معنی است که اسرار شما در زیر زمین خواهد ماند ، و اگر اینگونه نباشد ، شما به کار خود حقوقی خواهید داشت و حتی ممکن است از شما بخواهید برای خسارت شکایت کند.

NDA چیست؟ تعریف کتابی پیمان نامه منع افشا اطلاعات

در ابتدایی ترین شکل آن ، توافق نامه عدم توافق نامه یک قرارداد قابل اجرا از نظر قانونی است و باعث ایجاد رابطه محرمانه بین شخصی می شود که به نوعی اسرار تجاری را در اختیار دارد و شخصی که راز آن افشا می شود.

موافقت نامه های محرمانه بودن به طور معمول در خدمت سه عملکرد اصلی است:

  1. NDA از اطلاعات حساس محافظت می کند. با امضای NDA ، شرکت کنندگان قول می دهند اطلاعات دیگری را که توسط افراد دیگر در میان گذاشته شده است ، فاش یا منتشر نکنند. اگر اطلاعات فاش شود ، فرد مصدوم می تواند مطالبه نقض قرارداد کند.
  2. در مورد محصول یا مفهوم جدید ، یک توافق محرمانه می تواند به مخترع کمک کند تا حقوق ثبت اختراع را حفظ کند. در بسیاری موارد ، افشای عمومی اختراع جدید می تواند حقوق ثبت اختراع را باطل کند. NDA به صورت درست تهیه شده می تواند به خالق اصلی کمک کند تا حقوق یک محصول یا ایده را حفظ کند.
  3. موافقت نامه های محرمانه بودن و NDA به صراحت بیان می کنند که اطلاعات خصوصی چیست و بازی عادلانه چیست. در بسیاری موارد ، این توافقنامه به عنوان سندی عمل می کند که اطلاعات اختصاصی و محرمانه را طبقه بندی می کند.

نوع اطلاعات تحت پوشش NDA تقریبا نامحدود است. در حقیقت ، هرگونه دانش مبادله شده بین افراد درگیر ، می تواند محرمانه تلقی شود. نتایج آزمایش ، لیست های مشتری ، نرم افزار ، کلمه عبور ، مشخصات سیستم و داده های دیگر را فکر کنید. اگرچه این لیست جامع نیست ، ممکن است به شما در فکر کردن درباره سایر موارد کمک کند

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی