قرارداد حفظ محرمانگی و عدم افشای اطلاعات

این وبلاگ به منظور اطلاع رسانی در خصوص قرارداد حفظ محرمانگی و عدم افشای اطلاعات NDA ایجاد شده

قرارداد حفظ محرمانگی و عدم افشای اطلاعات

این وبلاگ به منظور اطلاع رسانی در خصوص قرارداد حفظ محرمانگی و عدم افشای اطلاعات NDA ایجاد شده

اطلاعات در مورد انواع قرارداد NDA و فرمت پیمان نامه عدم افشای اطلاعات که بین افراد مختلف به منظور محافظت از اطلاعات و اسرار تجاری بسته و منعقد می شود.
در این وبلاگ در مورد انواع قرارداد NDA و آیتم های لازم برای درج در فرمت قرارداد عدم افشای اطلاعات و اسرار تجاری و همچنین نمونه قرارداد و تمپلیت قرارداد است.

  • ۰
  • ۰

1. قبل از به اشتراک گذاشتن اطلاعات

بهترین راه برای محرمانه نگه داشتن چیزی این است که در وهله اول فاش نشود. در صورت نیاز به اشتراک گذاری اطلاعات ، باید از توافق نامه عدم افشای (NDA) استفاده کنید. این ممکن است زمانی اتفاق بیفتد که با شرکای احتمالی مانند:

  • سرمایه گذاران
  • تولید کنندگان
  • سهامداران

ممکن است مجبور شوید برای مشاوره به مردم در مورد ایده یا شغل خود بگویید. این می تواند از موارد زیر باشد:

  • حسابداران
  • بانک ها
  • مشاوران مالی
  • کارگزاران بیمه
  • مربیان مشاغل
  • یا یک آژانس بازاریابی

مهم است که تصور نکنید مکالمات با مشاوران بصورت خودکار محرمانه است.

NDA یک قرارداد حقوقی است. این چگونگی اشتراک اطلاعات و ایده های خود را با اطمینان بیان می کند. گاهی اوقات مردم موافقتنامه های محرمانه بودن NDA ها را صدا می کنند.

وکیل یا وکالت IP شما می تواند در مورد محرمانه بودن راهنمایی کند و یک NDA مناسب را برای استفاده ترسیم کند.

2. چه چیزی را باید در نظر گرفت

شما باید تصمیم بگیرید NDA شما را پوشش دهد. این فقط می تواند از اطلاعاتی که به نوعی ضبط شده و محرمانه هستند ، محافظت کند. همچنین می تواند از اطلاعاتی که در جلسات یا ارائه ها به اشتراک می گذارید محافظت کند.

NDA خوب استفاده از ایده ها و اطلاعات را به یک هدف خاص مجاز محدود می کند. این می تواند ارزیابی ایده شما یا بحث درباره یک سرمایه گذاری مشترک باشد. آن هدف را در NDA دقیقاً در حد امکان مشخص کنید. همیشه می توانید بعداً هدف مجاز را گسترش دهید. بعداً نمی توانید محدودیت استفاده از ایده ها یا اطلاعات خود را محدود کنید.

به منظور درک بهتر حقوق خود و مواجعه صحیح با موانع قانونی در شرایطی که ممکن است مشکل بین طرفین ایجاد شود بهتر است با عناصر اصلی یک قرارداد nda آشنا شوید و بدانید یک قرارداد حفظ محرمانگی از چه اجزا و عناصری تشکیل شده است.

شما باید واقع بین باشید. ممکن است شخصی که با او صحبت می کنید ، نیاز داشته باشد تا اطلاعات خود را با دیگران به اشتراک بگذارد. این می تواند کارمندان یا مشاوران حرفه ای آنها باشد. آنها همچنین ممکن است نیاز به کپی کردن اطلاعات شما برای این منظور داشته باشند. اطمینان حاصل کنید که این افشاگری ها برای کارمندان و مشاوران حرفه ای با اطمینان انجام می شود.

به این فکر کنید که محرمانه چه مدت طول بکشد. معمول است که آن را به 3 یا 5 سال محدود کنید. بعد از این مدت آنها می توانند از اطلاعات شما استفاده و افشا کنند. هنگامی که اطلاعات به هر حال عمومی شود ، یک NDA قابل اجرا نیست.

برخی از اطلاعات می توانند برای همیشه محرمانه نگه داشته شوند. نمونه هایی از این موارد:

  • دانش غیر قابل ثبت
  • لیست مشتریان
  • اطلاعات شخصی در مورد افراد درگیر در یک پروژه

برخی از شرکتها یا سازمانها می توانند از شما بخواهند که سندی را امضا کنید که موافقت کند که آنها وظیفه محرمانه نگه داشتن ایده ها یا اطلاعات شما را ندارند. در این صورت ، باید تصمیم بگیرید که آیا خطر افشای ایده های خود را برای آنها به خطر می اندازد.

3. انواع NDA

NDA ها می توانند یک طرفه یا متقابل باشند. اگر هر دو طرف فقط اطلاعات را فاش می کنید و NDA متقابل نیز می توانید از NDA یک طرفه استفاده کنید.

اگر NDA فقط یک طرفه باشد ، ممکن است لازم باشد که به عنوان یک عمل اعدام شود تا قابل اجرا باشد. این کار آسان است ، بنابراین آنچه را که باید توافق یک طرفه برای توافق متقابل مصنوعی باشد انجام ندهید.

اگر شما و طرف مقابل NDA هر دو در یک کشور نیستید ، NDA باید اعلام کند که کدام قانون بر توافق نامه حاکم است. به یاد داشته باشید که انگلیس و ولز از نظر حقوقی سیستم متفاوتی نسبت به اسکاتلند دارند. همچنین باید بیان شود که در کدام دادگاه قابل اجرا است. مهم این است که دادگاههای یک کشور صلاحیت انحصاری ندارند. اگر یک افشاگری غیرمجاز در آنجا انجام شود ، ممکن است بخواهید NDA را در کشور دیگری اجرا کنید.

4- قبل از جلسه

تا زمانی که گیرنده NDA را امضا نکرده و به شما برگرداند ، ایده ها یا اطلاعات خود را فاش نکنید. بدون NDA ، این خطر را دارید که دیگران بتوانند بدون اجازه شما از ایده ها یا اطلاعات شما استفاده کنند.

همیشه هر NDA را که طرف دیگری از شما می خواهد امضا کنید بررسی کنید. اطمینان حاصل کنید که فعالیتهای آینده شما را ناعادلانه محدود نمی کند.

شما می توانید از شریک یا مشاور بالقوه خود بپرسید که آیا آنها NDA دارند که هر دو می توانید از آن استفاده کنید. آن را با دقت بخوانید زیرا ممکن است در خدمت منافع آنها باشد و نه بهتر از آنچه در خدمت شما باشد. اگر شک دارید ، مشاوره حرفه ای بگیرید.

اطمینان حاصل کنید که شخص مناسب NDA را امضا می کند. میتواند اینطور باشد که:

  • مدیر شرکت دریافت کننده
  • یک افسر موسسه گیرنده
  • فردی ارشد که صلاحیت واگذاری تعهدات خود را در NDA را دارد

5- در حین جلسه

شما باید آنچه را که فاش می کنید در جلسات یا سخنرانی ها ثبت کنید. از افراد حاضر بخواهید تا نسخه ای از مقاله یا نقاشی فنی را امضا کنند تا ثابت کنند که آن را دیده اند.

چه اطلاعاتی را در موقعیت های غیر رسمی مانند بحث و گفتگو فاش می کنید. توجه داشته باشید که چه زمانی و کجا اتفاق افتاده است.

6. NDA ها و مقامات دولتی

مقامات دولتی ، از جمله دانشگاه ها ، در صورت دریافت نوع خاصی از درخواست ، باید اطلاعات را در دسترس عموم قرار دهند:

قانون آزادی اطلاعات 2000
قانون آزادی اطلاعات (اسکاتلند) 2002
مقررات اطلاعات زیست محیطی 2004 (FOIA)
شما باید در صورت صحبت با یک مقام دولتی یا دانشگاه مطمئن شوید که NDA شما از این نوع درخواست ها صرف نظر نمی کند.

7. کمک بیشتر

IPO ابزاری آنلاین رایگان به نام IP Health Check را تهیه کرده است. این به شما کمک می کند تا مراحل عملی و قانونی لازم برای محرمانه نگه داشتن ایده ها و اطلاعات خود را شناسایی کنید.

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی